Uloga vode u odrastanju

Život je nastao u vodi i voda je životno važna. Bez hrane čovjek može živjeti tjednima, a bez vode ne više od tri dana. Voda je temelj života i ništa je ne može zamijeniti.

bIako se volumen tjelesnih tekućina mijenja u tijeku odrastanja, njihov kemijski sastav, međutim, gotovo se ne razlikuje između novorođenčeta i odrasle osobe.

U dječijem organizmu u odnosu na površinu tijela promet vode je veći nego kod odrasle osobe. Dječja koža je tanja pa lakše gube vodu. Djeca se mnogo kreću, igraju se, aktivni su, trče, pa se tijelo zagrijava, pojačano se znoje i potrebna je veća količina vode za termoregulaciju. Također treba misliti na to da razigrano dijete često potiskuje osjećaj žeđi i nije raspoloženo da napušta igru da bi se napilo. Nikada ne treba zaboraviti činjenicu da i mala beba može biti žedna, čak i ona koju majka doji, naročito ako su dani vrući - inače dojenčetu na prsima nije potrebno davati vodu, jer mu prirodna prehrana sve osigurava. Ne postoji određena količina vode koju dijete treba popiti svaki dan. No ako je dijete aktivno, potrebno mu je više vode, pa mu treba to i osigurati.

Nedostatak vode u organizmu se označava kao dehidracija, koja narušava tjelesne funkcije i opasna je po zdravlje, s obzirom da u dječijem organizmu može izazvati akutna, ali i trajna oštećenja.

Djeca, kao i odrasli uostalom, često piju premalo tekućine. Gubitkom 10% tjelesne tekućine smanjuje se učinkovitost organizma za 50%. Budući da Prirodna izvorska voda Nevra, svojim kemijskim sastavom spada u „Meke vode“ pozitivno utječe na nježni organizam vašeg djeteta.

Nevra 0,00 mg Natrija

NISKA MINERALIZACIJE VODE, I NEPOSTOJANOST NATRIJA

l

Prirodna izvorska voda Nevra, svojim kemijskim sastavom spada u „Meke vode“. Dakle vode koje se odlikuju niskom mineralizacijom. Njena mineralizacija iznosi 122 mg/L, kalcija 29,84 i magnezija 12,63. Meka voda je voda koja ne sadrži veće koncentracije otopljenih mineralnih (kalcijevih i magnezijevih) soli.

Voda koja je dobra za piće a pri kuhanju ne ostavlja bijele naslage. Ovakve vode sadrže i nizak stupanj natrija u sebi. Inače je natrij glavni mineral koji se smatra odgovornim za povećanje krvnog pritiska, i kod osoba senzitivnih na povećani unos ovog elementa javlja se hipertenzija. Natrij je esencijalni element zdravlja i funkcioni-ranja organizma, ali u svakodnevoj upotrebi u vodi ne bi trebalo da ga bude više od 150 mg/l, a preporučljivo je da ga bude i ispod 50 mg/l. Ovo se posebno odnosi na osobe sa povišenim pritiskom i srčanim tegobama, te na djecu sa neformiranim bubrezima osjetljivih na njegovu povećanu koncentraciju. Natrij zadržava vodu u tijelu i smanjuje izlučivanje tečnosti iz organizma.

Upravo radi toga Nevra je preporučljiva apsolutno svima, jer je jedna od rijetkih voda koja ne sadrži natrij u sebi, odnosno sadrži tek 0,002 mg/L.

Svojim nedostatkom ovog elementa ne opterećujete bubrege, te je jako učinkovita kod dijeta zasnovanih na maloj količini natrija.

Voda u trudnoći

Konzumiranje vode veoma je važno tijekom trudnoće, zbog promjena kroz koje tijelo trudnice prolazi u ovom razdoblju i jer olakšava većinu popratnih negativnih simptoma drugog stanja, ne samo fizičkih, već i psihičkih.

aPosebno je važno unositi potrebne količine vode u osmom mjesecu, kada se volumen krvi udvostručuje, pa može doći  do kardiovaskularnih problema i hipertenzije.

Pomaže da beba u trbuhu raste zdrava, jer se putem krvi korisne tvari prenose do fetusa. Također, amniotička tekućina potrebuje otprilike čašu vode na svakih sat vremena, pa je taj nedostatak potrebno nadoknaditi.

Osim što sprečava ozbiljnije zdravstvene probleme, ukoliko uzimate preporučene količine vode i lice će vam biti ljepše, jer sprječava pojavu akni, a ako vježbate ne zaboravite da je pijete prije, u toku i poslije treninga.

Konzumiranje vode može pomoći u slučaju jutarnjih mučnina, problema s probavom i žgaravicom.

Konzumiranje dovoljne količine vode sprječava dehidraciju, koja može dovesti do komplikacija  poput glavobolje, vrtoglavice, grčeva, zadržavanja vode.

Unos vode u organizam izuzetno je važan i u prvom tromjesečju, jer nedostatak vode može izazvati prijevremeni porođaj. Trudnica tijekom dana treba unijeti 1.8 do 2.5 l vode u organizam, ali treba imati na umu da je poželjno piti i više. Najbolje je rasporediti unos vode u organizam tijekom cijeloga dana.

 

Smanjite poslovni stres

Ubrzani način života donosi nam velike probleme, a s tim i velike količine stresa.

dAko ste u potrazi za jednostavnim načinom kako otjerati poslovni stres, pokušajte ovo : popijte čašu vode.

Zvuči previše jednostavno? Veza između vode i smanjenje stresa je dobro dokumentirana. Svi naši organi, uključujući mozak, trebaju vodu kako bi ispravno funkcionirali. Ako ste dehidrirani, vaše tijelo ne radi dobro, a to može dovesti do stresa.

Kortizol je jedan od hormona stresa. Potrebno hidratiziranje pomoći će nam da zadržimo njegovu razinu dulje.

Ako smo unijeli dovoljnu količinu vode u organizam, to naravno ne znači da će naši poslovni problemi nestati. Ali ako smo već uhvaćeni u koštac sa poslovnim stresom, ne trebamo i dodatni stres dehidracije.

Velika je mogućnost da ćemo prije dehidrirati kada smo pod stresom, jer naše srce nepravilno radi, disanje je jače i tako gubimo tekućinu. U vrijeme posla, vjerovarno ćemo zaboraviti i jesti, tako da to dovodi do dodatnih zdravstvenih problema. Samo uzimanje dovoljno tekućine može smanjiti stres.

Poslovni stres može uzrokovati dehidraciju i dehidracija može uzrokovati stres. To je začarani krug. Stres, također, sa sobom nosi velike probleme, poput dehidracije, umora, glavobolje i mučnine. Dovoljnim unosom tekućine smanjit ćemo, pa čak i otkloniti ove simptome.

Trening i voda

Ako se bavite sportom, onda se potreba za vodom dodatno uvećava, pa je veoma važno znati kako pravilno piti vodu. Zvuči nepotrebno, ali je nevjerovatno da veliki broj mladih sportaša ne zna kako se pravilno "hidrirati".

hKoliko vode treba sportašu? Ne treba mjeriti potrebe "u mililitar".

Ljeti  se potrebe za vodom povećavaju i do nekoliko puta, što ovisi o vrsti fizičke aktivnosti i vanjske temperature. Ne treba isto vode biciklistu koji vozi nekoliko desetaka kilometara, trkaču na duge staze, plivaču u bazenu i karatašu koji trenira u klimatiziranoj sali. Potrebe su, dakle individualne, a evo najčešćih pitanja kroz koje ćemo "proći" ovu važnu temu.

Evo nekoliko praktičnih savjeta za pravilan izbor vode:

Treba koristiti oligomineralnu vodu! To znači da je saržaj mineralnih materija u vodi mali. Tako nema opasnosti da se organizam preoptereti (ovo važi prije svega za bubrege) nepotrebnim mineralnim tvarima.

Koja je optimalna temperatura vode

Najbolje je piti umjereno rashlađenu vodu - to znači da vodu treba ohladiti u hladnjaku, ali ne u zamrzivaču! Ledena voda nije dobra, ali ni mlaka voda nije optimalna jer se sporije resorbira  iz crijeva.

Što piti poslije treninga ili utakmice?

Poslije jake fizičke aktivnosti mora se piti! Zabluda je da "dok smo vrući ne smijemo piti vodu". To je veoma opasno, jer naši mišići rade satima poslije treninga i pojačano «troše» tekućinu, gotovo kao i za vrijeme treninga.

Poboljšajte rezultate rekreacije

Vježbanje također povećava potrebe za tekućinom. Voda se ne gubi samo znojenjem, nego i isparava u zrak kod disanja. Što duže i jače vježbate i što je topliji i vlažniji prostor u kojem vježbate, gubite više tekućine.

gAko se tekućina brzo ne nadoknadi, količina koju izgubite može biti vrlo velika, a dehidracija će djelovati na fizičke aktivnosti. Za svaki sat vježbanja treba popiti litru vode. Najbolji savjet je piti prije, za vrijeme i poslije vježbanja.

Voda je najbolji izbor, jer znojenjem gubimo vodu. Rekreacija nam u mnogo čemu uljepšava život, ali istu takvu ulogu ima i unos vode u organizam za vrijeme rekreacije.

Održavanje tekućine nije bitno samo da bismo se dobro osjećali, nego i za dobar izgled, jer tekućina pomaže održati kožu vlažnom.

Voda je mnogo više od nutrijenta: ona je fiziološka rijeka koja vodi vitalne hranjive tvari na putu metabolizma. Ubrzani način života donosi nam velike probleme, a s tim i velike količine stresa.

Osobe koje se redovito bave sportom i slobodne vrijeme provode kroz aktivni odmor unose i do tri puta više tekućine. Ukoliko se ne vodi računa o mineralnom sastavu vode rekreacija može postati mač sa dvije oštrice i ubrzati stvaranje bubrežnog kamenca. Niska mineralizacija NEVRE ubraja je u jednu od rijetkih voda koja ne sadrži natrij, odnosno sadrži tek 0,002 mg/L. Nepostojanjem tog  elementa ne opterećujete bubrege. Osim toga, dijete zasnovane na maloj količini natrija među najučinkovitijima su uopće.

Treća životna dob

Naš mehanizam osjećaja za žeđ smanjuje se s godinama.

eManjak tekućine kod starijih ljudi dovest će do toga da će se iz bubrega izlučivati premalo urina.

Kod starijih osoba vrlo brzo se pojavljuju simptomi dehidriranosti: suhoća usana, usta, kože, problemi sa znojenjem i zadržavanje mokraće. Nagomilavanje mokraće povezano je sa štetnim tvarima koje djeluju na zdravlje. Ova grupa treba redovito piti vodu, čak i prije nego što se pojavi osjećaj žeđi, kako bi preduhitrili dehidraciju.

Starenje se manje opaža kod ljudi koji svakodnevno pri prehrani, uz mnogo voća i povrća uzimaju i dovoljno vode. Voda pomaže u sprječavanju nastanka bolesti, ali i u liječenju osoba u trećoj životnoj dobi.

Konzumiranje vode u preporučenim količinama kod starijih osoba blagotvorno utječe na rad probavnog, srčano-žilnog i imunološkog sustava, povećava antioksidacijsku obranu, snagu i izdržljivost i brzo otklanja umor.

Vodom bez natrija ne opterećuju se bubrezi,  te je jako učinkovita kod dijeta zasnovanih na maloj količini natrija. Preporučuje se za svakodnevnu upotrebu svima, posebice osobama treće dobi, te osobama sa srčanim, odnosno kardiovaskularnim tegobama, jer se radi o vodi koju nesmetano možete piti u većim količinama.

Također, na kardiovaskularni sistem zaštitno djeluje magnezij, te njegov međusobni odnos sa kalcijom. Najpovoljniji odnos kalcija i magnezija je 2:1. Naime, ako je jedan od dva minerala prisutan u većoj koncentraciji, on spriječava apsorpciju drugog. U vodi NEVRI imamo upravo idealan omjer.

 kod vode NEVRE.

Voda i hrana

Novi životni trendovi utjecali su i na promjene u prehrani. Uz rafinirane namirnice i napitke s mnogo šećera, u našem organizmu znatno su se povećale količine masti i šećera.

iVećina se susrela sa problemom kazaljke na vagi koja stoji previsoko. Mnogi su pokušavali s ovom ili onom dijetom, no bez većih uspjeha. Pokušaj vježbanja pomogao nam je u jačanju mišića, ali kilogrami su ostali. Izgadnjivanje nam je pomoglo na kratko ali su nam se kilogrami brzo vratili. Sve su ovo priče koje su pogodile mnoge od nas ili će nas tek pogoditi, no  što je tomu razlog?

Uzroka za povećanu tjelesnu težinu je mnogo, ali sve njih redovito prati i usporeni metabolizam. Metabolizam se najčešće uspori zbog nekih vanjskih ili unutarnjih čimbenika, a na oba možete utjecati svojim postupcima jer su uzrokovani svakodnevnim navikama od kojih je teško pobjeći.

Voda je jedan od najučinkovitijih načina za ubrzavanje metabolizma. Čaša hladne vode ujutro, iako pogubna za grlo, dobra je za ubrzavanje metabolizma  jer mu treba energije kako bi je ugrijao do tjelesne temperature. Dakle, osim što čisti organizam i pomaže hidrataciji, voda će pomoći da sagorite kalorije.

Pijenjem određene količine tekućine prije obroka, poboljšava se i olakšava razgradnja hrane: Za vrijeme obroka nije preporučljivo piti, dok se poslije obroka savjetuje pauza od 15-ak minuta prije ispijanja. Bitno je da odaberete vodu kako biste izbjegli unos nepotrebnog šećera i time vašem organizmu olakšali probavljanje hrane.

Voda kao lijek

Voda je neophodna za život, a također poboljšava naše zdravlje i kondiciju.

fNaše tijelo treba vodu jer ona čini 92% krvi, 22% kostiju, 75% mozga i 75% mišića. Voda je sastavni dio većine stanica u našem tijelu, najveći dio naših krvnih i limfnih sustava, te ujedno prenosi hranu i kisik u stanice, a iznosi štetne tvari. Važna je u funkciji rada bubrega kako bi se riješili toksičnih tvari. Pomaže u ravnoteži naših elektrolita koji pomažu u kontroli krvnog tlaka, ovlažuje oči, usta i nazalne puteve.

Voda osvježava naše tijelo kada je vruće i izolira ga od hladnoće. Apsorbira šok kako bi se zaštitili tjelesni organi. Ima važnu ulogu u podmazivanju zglobova i dio je naše krvi, znoja, suza i sline. Voda ima vrlo važnu ulogu i u drugim procesima u našem tijelu.

Osoba u prosjeku treba konzumirati između 1,5 i 2,5 litre vode svakog dana kako bi nadomjestila tjelesne tekućine koje tijelo prirodnim procesima gubi tijekom dana. Količina ovisi o veličini tijela, prehrambenim navikama, godišnjem dobu, fizičkim aktivnostima i sl.

Ali voda nije niti samo navedeno. Ona je medij, živo biće, izraz svjesnosti i inteligencija.

Danas su uvelike poznata istraživanja vode i slike kristala japanskog istraživača Masara Emota na kojima je vidljivo kako voda reagira na različita emotivna stanja, riječi ili muziku.

Voda je zasigurno jedan od temelja života i zdravlja.

U svojem dosadašnjem radu na podizanju kvalitete življenja ljudi, konzumacija vode (uz tjelovježbu i odmor, disanje, hranu, prisutnost, te življenje moralnih vrijednosti) pokazala se ključnom u procesu ozdravljenja.

Sam proces ispijanja vode također može biti dio u službi našeg zdravlja. Vodu je potrebno ispijati polako, zadržavajući prisutnost na procesu ispijanja, uz iskazivanje poštovanja tom nama neophodnom i dragocjenom prijatelju i dijelu nas.

Vodom do ljepote i zdravlja

Bez vode nema života ali ni lijepog, zdravog tena. Čista voda ne oživljava samo čula, već i kožu.

jNeka nam supermodeli budu uzor. Oni nikada ne napuštaju kuću bez svog omiljenog asesoara - velike, plave boce vode. A oni znaju i zašto tako žive. Najjednostavniji recept za čvrstu stražnjicu, zategnutu kožu i bistru glavu je voda.

Voda uvjetuje zdravlje i ljepotu naše kože, pa je dokazano jedan od najučinkovitijih preparata za njeno čišćenje i njegu.

Voda je važna i nezamjenjiva u našem životu. O njoj ovisi naš opstanak, naše zdravlje i naše svakodnevno psiho-fizičko funkcioniranje. Voda osvježava i nas i naš organizam, daje nam energiju i omogućuje nam da budemo u kondiciji.

Voda uvelike uvjetuje i zdravlje i ljepotu naše kože, pa je dokazano jedan od najučinkovitijih, ali i najjednostavnijih i najjeftinijih preparata za čišćenje, njegu i očuvanje mladenačkog izgleda kože lica i cijelog tijela.

Da je voda eliksir ljepote znao je još davno i Hipokrat koji je antičkim damama preporučivao vodene tretmane u termalnim toplicama. I dan danas se u izniman utjecaj vode pouzdaju i najljepše žene svijeta.

Najvažnija činjenica je da ni jedna namirnica nema toliki utjecaj na naše raspoloženje i zadovoljstvo, te zdrav i mladenački izgled naše kože kao voda.

Koju tekućinu odabrati

Potrebu za litrom tekućine naš organizam zadovoljava putem hrane, a ostatak moramo nadoknaditi napitcima, ali kojim?

kČest je slučaj da ljudi svoje dnevne potrebe zadovoljavaju kroz gazirane i negazirane sokove, energetske napitke, mineralnu vodu, pa čak i pivo ili vino. Svi ti napitci u sebi sadržavaju i dodatne elemente od kojih su najučestaliji klor, i neželjeni mikroorganizmi ili minerali.

Naš izbor često se svodi na to kako se osjećamo i što više volimo. Čaša prirodnog soka uvijek dobro dođe i zdrava je, no često nemamo vremena pripremati ovakve napitke pa posežemo za industrijskim sokovima, a ni gazirani nam nisu strani. Prilikom konzumiranja ipak moramo biti svjesni da liječnici savjetuju vodu i to onu koja ne sadrži ugljični dioksid i ima relativno nisku količinu natrija, što znači prirodnu izvorsku negaziranu vodu.

Prilikom odabira tekućine trebamo uzeti u obzir da radi našeg zdravlja moramo izbjegavati i proizvode sa diuretskim djelovanjem tj. onim koji pospješuju izlučivanje tekućine. U ovu skupinu proizvoda spadaju zašećereni napitci, kava, crni čaj i alkohol. Uz to, oni sadrže previše šećera te malo ili nimalo hranjivih sastojaka.

Kao što je rečeno, pored hrane i napitaka koje pijemo iz užitka, tekućinu moramo nadoknađivati putem dovoljnog unošenja vode ili velikim količinama voća i povrća.

Jednom kad steknete naviku redovitog pijenja vode vrlo brzo ćete primijetiti blagodati koje vam donosi! Imat ćete više energije, a stanje kože će se uvelike popraviti. Osim toga, smanjuje se učestalost konstipacije i glavobolje, a i vaša će linija imati koristi zbog smanjenog unosa šećera.

Akne i bubuljice

Akne se najčešće pojavljuju kod mladih osoba za vrijeme i nakon puberteta i tada podjednako pogađaju oba spola, dok se u kasnijim godinama znatno češće javljaju kod žena.

cOsnovni, mada ne i jedini razlog za to su hormonske promjene. Osim puberteta i hormona krivci za nastanak akni i bubuljica mogu biti nepravilna prehrana, nedovoljna ili nepravilna higijena i njega kože, pa čak i stres.

Akne i bubuljice nemaju direktan negativan utjecaj na zdravstveno stanje organizma, ali mogu ostaviti ožiljke na koži.

Postoje razni načini liječenja akni, ali najbitniji je, svakako, dnevno unošenje vode u organizam. Polazna točka svakog organizma je voda. Voda koži osigurava vlagu neophodnu za opće dobro zdravstveno stanje kože.

Unošenjem vode u organizam indirektno utječemo na nastanak i stvaranje novih bubuljica, a da toga nismo ni svjesni. Hidrataciju počnite iznutra. Pijte barem osam do deset čaša vode dnevno, a dan započnite s vodom umjesto sa sokom ili kavom. Naime, svaki naš dan nezamisliv je bez jutarnjeg umivanja, a koliko je važno umivanje izvana, važno je i iznutra. Ono daje našem organizmu svježinu te našem tijelu pruža odličan uvod za hidrataciju tijekom cijeloga dana.

Voda niskog mineralnog sastava lakše prodire kroz pore i koži omogućava dovoljnu količinu vlage tokom cijeloga dana.

Voda, također, utječe na razvoj mišica lica u pubertetu, te će tako zategnuti mišići pružiti dodatni oslonac u borbi protiv akni i bubuljica.

Share |
 footer  boca footer2016  designer