Trening i voda

Ako se bavite sportom, onda se potreba za vodom dodatno uvećava, pa je veoma važno znati kako pravilno piti vodu. Zvuči nepotrebno, ali je nevjerovatno da veliki broj mladih sportaša ne zna kako se pravilno "hidrirati".

hKoliko vode treba sportašu? Ne treba mjeriti potrebe "u mililitar".

Ljeti  se potrebe za vodom povećavaju i do nekoliko puta, što ovisi o vrsti fizičke aktivnosti i vanjske temperature. Ne treba isto vode biciklistu koji vozi nekoliko desetaka kilometara, trkaču na duge staze, plivaču u bazenu i karatašu koji trenira u klimatiziranoj sali. Potrebe su, dakle individualne, a evo najčešćih pitanja kroz koje ćemo "proći" ovu važnu temu.

Evo nekoliko praktičnih savjeta za pravilan izbor vode:

Treba koristiti oligomineralnu vodu! To znači da je saržaj mineralnih materija u vodi mali. Tako nema opasnosti da se organizam preoptereti (ovo važi prije svega za bubrege) nepotrebnim mineralnim tvarima.

Koja je optimalna temperatura vode

Najbolje je piti umjereno rashlađenu vodu - to znači da vodu treba ohladiti u hladnjaku, ali ne u zamrzivaču! Ledena voda nije dobra, ali ni mlaka voda nije optimalna jer se sporije resorbira  iz crijeva.

Što piti poslije treninga ili utakmice?

Poslije jake fizičke aktivnosti mora se piti! Zabluda je da "dok smo vrući ne smijemo piti vodu". To je veoma opasno, jer naši mišići rade satima poslije treninga i pojačano «troše» tekućinu, gotovo kao i za vrijeme treninga.

Share |
 footer  boca footer2016  designer